• Úvod
  • Služby
  • Nízkoprahové denní centrum pro muže a ženy Opava
Zpět na výpis služeb

Nízkoprahové denní centrum pro muže a ženy Opava

Sociální služba

Nízkoprahové denní centrum pro muže a ženy Opava

Služba Nízkoprahové denní centrum nabízí pomoc mužům a ženám v nepříznivé sociální situaci, kteří jsou starší 18 let, jsou bez přístřeší, fyzicky soběstační a chtějí svojí situaci řešit. Nabízíme možnost provedení hygieny, využití kuchyňky pro přípravu stravy, využití potravin z potravinové banky, rozhovory s pracovníky zaměřené na motivaci k řešení nepříznivé situace (vyřízení dokladů, registrace na Úřadu práce a vyřízení sociálních dávek, hledání práce a bydlení), doprovody na úřady, instituce a k lékařům.

Základní informace

Tel.: 773 770 184, 553 712 984
E-mail: -inFRYUSWkzkUZihWlLhTj
Adresa: Nákladní 390/24, Opava, 746 01

Druh sociální služby: Nízkoprahová denní centra
ID registrované služby: 2004679

Otevírací doba:

PO - NE 
8.30 – 14.30 hodin  

PO - PÁ
8.30 – 14.30 hodin jsou sociální pracovníci k dispozici. 

Veřejný závazek

VEŘEJNÝ ZÁVAZEK
Poslání
Posláním Nízkoprahového denního centra je poskytovat sociální službu mužům a ženám bez
přístřeší starších 18 let, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci a tím snižovat rizika související
s životem na ulici a posilovat možnosti jejich opětovného začlenění do společnosti. V rámci
nabídky naší služby podporujeme uživatele v hledání řešení jejich nepříznivé situace
prostřednictvím pomoci a podpory (podmínky pro osobní hygienu, přípravu stravy, poskytování
sociálního poradenství a doprovod).

Cílová skupina
Cílovou skupinou nízkoprahového denního centra jsou osoby bez přístřeší, starší 18 let, které
jsou fyzicky soběstačné pro pohyb v zařízení a potřebují sociální službu.
Poskytovatel sociální služby může odmítnout uzavřít smlouvu o poskytování sociální služby pouze
pokud:
a) neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob
v registru poskytovatelů sociálních služeb,
b) nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá,
c) osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl v době kratší než 6 měsíců před
touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností
vyplývajících ze smlouvy.

Cíle Nízkoprahového denního centra
 Uživatel využil pobyt v bezpečném prostředí, využil kontaktu se společenským prostředím a
s pracovníky služby.
 Uživatel využil možnost najíst se, připravil si nebo zakoupil stravu.
 Uživatel využil hygienické zázemí NDC (využil sprchu a WC, upevnil hygienické návyky).
 Uživatel využil sociální poradenství (získal informace a kontakty na návazné zdroje a veřejné
služby).
 Uživatel začal vyřizovat osobní doklady, sociální dávky a jiné záležitosti (za podpory, pomoci
a doprovodu pracovníka).
 Uživatel získal navazující bydlení (azylový dům, ubytovny).

Základní poskytované činnosti (dle Vyhlášky 505/2006 Sb., §26):
Základní činnosti při poskytování sociálních služeb v nízkoprahových denních centrech se
zajišťují v rozsahu těchto úkonů:
a) pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
1. umožnění celkové hygieny těla,
2. pomoc při osobní hygieně,
b) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy:
1. vytvoření podmínek pro přípravu stravy,
2. poskytnutí stravy odpovídající věku, zásadám racionální výživy a potřebám dietního
stravování;
tato základní činnost může být zajišťována jen v rozsahu 1 úkonu,
c) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
1. pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
2. pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších
aktivitách podporujících sociální začleňování osob.

Zásady při poskytování služby
- Zásada svobodné volby uživatele – zařízení respektuje volbu uživatele při řešení své
životní situace v souladu s pravidly dané služby.
- Odbornost - v rámci vzdělávání pracovníků v přímé péči - trvale získávání dovedností a
přijímání nových přístupů v péči o uživatele.
- Týmová práce – podpora týmové práce, předávání potřebných informací o způsobu pomoci,
podpory a péče o uživatele.
- Diskrétnost - důležitým prvkem při jednání a zacházení s našimi uživateli, informace
získané při práci jsou využívány pouze pro další práci s uživatelem a nejsou zneužívány.

Provozní doba a kontakt
Provozní doba:
 • Pondělí – neděle 8:30 – 14:30
- Uživatelé jsou povinní opustit prostory služby (denní místnost, sociální zařízení) do 14:30
hodin.
- Pohovory uživatelů se sociálním pracovníkem – každý pracovní den od 8:30 do 14:00
nebo po individuální domluvě.

Kontakt
Armáda spásy
Sociální služby Opava, Nákladní 24, Opava, Dům pro muže Samaritán
Název sociální služby: Armáda spásy, Nízkoprahové denní centrum Samaritán Opava

Identifikační číslo přidělené v registru poskytovatelů sociálních služeb: 2004679

Adresa, na níž je služba poskytována:
Dům pro muže Samaritán, Nákladní 24, Opava
Telefon: 553 712 984, 773 770 184

Kapacita: 30 míst

Je zveřejněno:
- Internetové stránky organizace: https://armadaspasy.cz/pobocky/opava/socialni-sluzbysamaritan-opava/opava-centrum-socialnich-sluzeb-samaritan/nizkoprahove-dennicentrum/
- Informační letáky sociální služby
- Nástěnky ve službě
- Ústně a telefonicky v zařízení
- Magistrát města Opavy, Úřad práce, Hmotná nouze

Cílová skupina

Cílovou skupinou nízkoprahového denního centra jsou osoby bez přístřeší, starší 18 let, které jsou fyzicky soběstačné pro pohyb v zařízení a potřebují sociální službu.   Poskytovatel sociální služby může odmítnout uzavřít smlouvu o poskytování sociální služby pouze pokud:  

  • neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb
  • nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá
  • osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.  

Kontakty pracovníků

Stálá služba - nepřetržitě  
773 770 184
553 712 984
opava@armadaspasy.cz 

 

Patrik Orel, DiS
vedoucí sociálních služeb 
773 770 371
patrik.orel@armadaspasy.cz 

Bc. Jaromír Hanzlík
vedoucí přímé práce 
773 770 404
jaromir.hanzlik@armadaspasy.cz 

 

Bc. Petr Prejda
sociální pracovník 
773 770 187
petr.prejda@armadaspasy.cz 

Radovan Vícha
klíčový pracovník v sociálních službách
773 770 189
radovan.vicha@armadaspasy.cz

 

Martin Laifert
klíčový pracovník v sociálních službách
775 880 107
martin.laifert@armadaspasy.cz

Tomáš Titze
klíčový pracovník v sociálních službách 
775 880 327
tomas.titze@armadaspasy.cz

 

 

EU-ROP (1)logolinka-projektu-pssp-2_horizontalni-barevna-1024x130 (3)Statutární-město-Opava-300x176 (1)

Projekt s finanční podporou Moravskoslezského kraje: Pořízení rekuperace s primárním účelem zvýšení kvality služby

V rámci Programu na podporu zvýšení kvality sociálních služeb poskytovaných v Moravskoslezském kraji jsme instalovali rekuperaci – odvětrávací systém, který odvádí přebytečnou vlhkost, a tím zlepší hygienické podmínky prádelny a sušárny. Kromě přísunu čerstvého vzduchu a tím lepších podmínek pro bydlení se zamezí velkým tepelným ztrátám při běžném větrání okny a tím se šetří náklady na vytápění.

IMG_0612-rotated