Služba Nízkoprahové denní centrum nabízí pomoc mužům a ženám v nepříznivé sociální situaci, kteří jsou starší 18 let, jsou bez přístřeší, fyzicky soběstační a chtějí svojí situaci řešit. Nabízíme možnost provedení hygieny, využití kuchyňky pro přípravu stravy, využití potravin z potravinové banky, rozhovory s pracovníky zaměřené na motivaci k řešení nepříznivé situace (vyřízení dokladů, registrace na Úřadu práce a vyřízení sociálních dávek, hledání práce a bydlení), doprovody na úřady, instituce a k lékařům.
Základní informace
Tel.: 773 770 165
E-mail: t8EDZ.2j-nFk2YUSWkzkUZihWlLhTj
Adresa: Nákladní 7, Karlovy Vary, 360 05
Druh sociální služby: Nízkoprahové denní centrum
ID registrované služby: 8444882
Každý všední den od 9:00 do 15:00.
Veřejný závazek
POSLÁNÍ
Posláním Nízkoprahového denního centra (dále jen NDC) Armády spásy v Karlových Varech je snižování zdravotních a sociálních rizik u osob bez přístřeší, snaha zastavit jejich sociální vyloučení. Motivuje a podporuje ve snaze řešit a zvládat jejich nepříznivou sociální situaci. Poskytovaná pomoc a podpora směřuje k sociálnímu začlenění a zmírnění důsledků sociálního vyloučení, je poskytována zejména formou sociálního poradenství, zajištěním podmínek pro přípravu stravy, případně jednoduchou stravu, základní hygienu.
Momentální kapacita /maximální možná kapacita ambulantní formy v jeden okamžik/ NDC je 22 uživatelů.
ZÁKLADNÍ OBSAH POSKYTOVANÉ SLUŽBY
Služba je poskytována ambulantní i terénní formou. Ambulantní forma je zajišťována v prostorách NDC celoročně. Terénní práce se obvykle realizuje při hlubokých mrazech.
NDC poskytuje:
- pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu – možnost využít sprchu
- poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy – možnost přípravy stravy ve společné kuchyňce, možnost potravinové pomoci
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí – sociální poradenství.
CÍLE
Cíle sociální služby směřují k začlenění osob v nepříznivé sociální situaci do běžného života ve společnosti, obnovení jejich sociálních dovedností, případně zamezení prohlubování sociálního vyloučení.
Cílem je člověk který:
- je najedený;
- je čistý;
- je oblečený;
- má doklady;
- má zajištěné alespoň dočasné ubytování;
- zná možnosti řešení svého zdravotního stavu;
- zná možnosti řešení své sociální situace;
- zná možnosti uplatnění na trhu práce.
ZÁSADY POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
Zásada dodržování lidských práv:
Všichni zaměstnanci jsou vázáni Listinou základních práv a svobod, a to jak ve vztahu k uživatelům, tak i ve vztahu ke všem ostatním lidem. Zaměstnanci jsou také vázáni Etickým kodexem, který formuluje etické zásady v přístupu k uživatelům.
Přístup k člověku na základě křesťanských hodnot:
Nabízíme prostor pro sdílení osobních křesťanských zkušeností duchovního života a jejich praktické použití v životních situacích a duchovní podporu, kterou zajišťuje kaplan AS, který je přítomen dle potřeby. Uživatelé se v případě potřeby mohou obrátit i na jiné věřící zaměstnance. Se zájmem a lidskostí nabízíme uživateli spolupráci, pomoc či poradenství.
Klademe důraz na bezpečí, spokojenost a důstojnost uživatele.
Zásada rovného přístupu ke všem uživatelům:
Spolupráce mezi uživatelem a pracovníkem je založena na vzájemném respektu a rovnosti. Každý jeden uživatel má právo se svobodně rozhodnout a být odpovědný za své chování a za svá rouhodnutí. Pracovníci jsou uživateli k dispozici bez předsudků. Každý uživatel si v konkrétní situaci sám zvolí způsob řešení své situace.
Zásada nových šancí a individuálního přístupu k uživateli:
Je brán zřetel na individuální odlišnosti mezi jednotlivými uživateli a jsou respektovány jejich osobnostní předpoklady v případě, že to podmínky poskytované služby dovolují. Uživatelé mohou denní centrum využívat opakovaně v čase, s odstupem dní, měsíců i let. Služba bere na vědomí, že že trauma může mít vliv na bezdomovectví a motivuje lidi ve víře a naději na změnu. Služba respektuje, že člověk by měl využít tolik možností, kolik potřebuje. Zaměstnanci přijímají každého jednoho uživatele s úctou a pochopením.
Zásada mlčenlivosti:
Všichni pracovníci přímé práce jsou vázáni mlčenlivostí o věcech uživatelů, které se dozví v souvislosti s výkonem svého zaměstnání.
Zásada týmové jednotnosti:
Všichni pracovníci přímé práce dodržují jednotné pracovní postupy. V týmové spolupráci hledáme nejlepší možnosti pomoci pro uživatele v rámci vzájemné spolupráce. Pracovníci využívají nástrojů efektivní komunikace, porady a supervize.
Cílová skupina
CÍLOVÁ SKUPINA
Muži a ženy bez přístřeší ve věku od 18ti let bez ohledu na národnost, vyznání, rasu, sexuální orientaci.
NDC je určeno pro osoby bez přístřeší:
- které netuší, jak řešit svou současnou životní situaci,
- hledající útočiště před různými formami nepřízně,
- které chtějí změnu ve své současné životní situaci i pro ty, kteří o ní neuvažují,
- které se ocitají v ohrožení zdraví vlivem života na ulici,
Služba není bezbariérová.
Služby nejsou poskytnuty v případě, že:
- uživatel nesplňuje zákonné podmínky (osobám, kterým byla naším zařízením vypovězena smlouva o poskytnutí sociální služby v období kratším než 6 měsíců z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy (osoba je o přesné době nepřijetí informována, délka neposkytnutí sociální je individuální),
- NDC neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá (např. osoba nespadá do cílové skupiny),
- v případě naplnění kapacity.
Další informace
Dokumenty ke stažení
Ochrana osobních údajů


