Nízkoprahové denní centrum poskytuje podporu a pomoc soběstačným mužům a ženám starším 18 let, kteří se nachází v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení.

Podpora a pomoc je nabízena prostřednictvím posezení v bezpečném prostředí, s možností základního sociálního poradenství, hygieny, poskytnutí a příprava jednoduché stravy a upevňování kontaktu s rodinou.

Základní informace

Tel.: 737 215 416
E-mail: _8Io2Wia88m%CZheW_nC6ZiqT-M
Adresa: Mlýnská 316/25, Brno, 602 00

Druh sociální služby: Nízkoprahová denní centra
ID registrované služby: 7342233

Otevírací doba:

PO - NE: 9.00–12.00 a 13.30–17.00

Veřejný závazek

1     Poslání

Posláním Nízkoprahového denního centra v Brně na ulici Mlýnská 316/25 je podpora a pomoc fyzicky soběstačným mužům a ženám starším 18 let, kteří se nacházejí v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení. Podpora a pomoc je nabízena prostřednictvím posezení v bezpečném prostředí, s možností základního sociálního poradenství, hygieny, poskytnutí a přípravy jednoduché stravy.

2     Cíle

1. Uživatel má zajištěny základní životní potřeby:

  • Využívá bezpečný prostor pro denní odpočinek.
  • Má přístup k hygienickému zázemí, včetně sprch, možnosti praní prádla a ošacení.
  • Využívá prostor k přípravě stravy nebo získává připravenou stravu.

2. Uživatel má zajištěnu individuální sociální podporu:

  • Využívá konzultací se zaměstnanci v přímé práci, například při vyřizování dokladů, žádostí o dávky nebo při komunikaci s úřady.
  • Je motivován k aktivnímu řešení své nepříznivé sociální situace, včetně hledání ubytování, zaměstnání, zdravotní péče nebo obnovení kontaktu s rodinou.

    3. Uživatel má zajištěno zprostředkování návazných služeb:
  • Využívá podporu zaměstnanců v přímé práci při navazování kontaktu s dalšími institucemi (např. zdravotnická zařízení, azylové domy, úřady práce).
  • V případě potřeby je doprovázen na jednání nebo lékařská vyšetření.

4. Uživatel je aktivně podporován v prevenci sociálního vyloučení:

  • Udržuje nebo obnovuje své sociální vazby.
  • Zapojil se do volnočasových a aktivizačních činností (např. skupinové aktivity).
  • Je podporován v rozvoji soběstačnosti a motivován k pozitivní změně své životní situace.

3     Zásady

Přístup k uživateli na základě křesťanských hodnot.

Nově nastupující zaměstnanec je v rámci zaškolení seznámen s hodnotami Armády spásy (víra, láska, naděje, jednota, poctivost, respekt). Je žádoucí, aby se hodnoty Armády spásy promítaly do každodenní práce zaměstnanců. Níže jsou uvedené příklady, jak se jednotlivé hodnoty promítají do práce zaměstnanců.

1. Do každodenní praxe se hodnota „Víra“ promítá například v těchto oblastech

  • Respektování víry, naslouchání a respektování názorů druhých.
  • Víra v sílu týmu, spolupráce.
  • Víra v možnost změny života uživatelů.
  1. Do každodenní praxe se hodnota „Naděje“ promítá například v těchto oblastech
  • Poskytování naděje uživatelům, kteří jsou „na dně“, v obtížné životní situaci.
  • Citlivé zvěstování Boží naděje, která vítězí nad utrpením i nad bolesti. Dávání naděje lidem ve svízelné situaci i těžce nemocným uživatelům.
  • Nezavírání očí před problémy druhých.
  1. Do každodenní praxe se hodnota „Láska“ promítá například v těchto oblastech
  • Vnímání uživatele jako lidské bytosti s životními zkušenostmi, možnostmi a schopnostmi.
  • Na útoky nereagovat unáhleně, ve zlobě a v nenávisti.
  • Podpora a aktivní vytváření společenství, které přináší pokoj a usmíření.
  • Podpora pozitivní týmové atmosféry.
  1. Do každodenní praxe se hodnota „Respekt“ promítá například v těchto oblastech
  • Respektování organizační struktury a systému řízení Armády spásy.
  • Respektování role nadřízeného a podřízeného, znalost pracovních náplní kolegů.
  • Nevyjadřování se negativně o ostatních zaměstnancích v jejich nepřítomnosti.
  • Respekt k názorům kolegů i klientů.
  1. Do každodenní praxe se hodnota „Poctivost“ promítá například v těchto oblastech
  • Čestné, otevřené a poctivé jednání.
  • Odpovědně a důsledné plnění pracovních povinností, pečlivě a včas.
  • Dodržování pracovních směrnice a postupů.
  • Nezneužívání důvěry.
  1. Do každodenní praxe se hodnota „Jednota“ promítá například v těchto oblastech
  • Vědomé spoluutváření dobrého jména Armády spásy.
  • Jednání v souladu s posláním Armády spásy a Etickým kodexem.
  • Spolupráce na naplnění křesťanského poslání a zásad Armády spásy.

 

Cílová skupina

V Nízkoprahovém denním centru podporujeme a pomáháme dospělým soběstačným osobám (nezávislým na pomoci jiné osoby) které jsou ve špatné životní situaci, protože nemají kde bydlet.

Osoby si zde můžou posedět v bezpečném prostředí s možností hygieny a připravit si jednoduchou stravu. V Nízkoprahovém denním centru poskytujeme informace, jak řešit jejich nelehkou situaci.

Snažíme se znovu nalézt lidí takové schopnosti a dovednosti, které by jim pomohly k tomu, aby nezůstali na ulici bez pomoci.
Při poskytovaní služby zachováváme lidskou důstojnost.

Na denním centru můžete:

  • využít sprchu
  • posedět v bezpečí a teple
  • připravit si jednoduchou stravu
  • dostat teplý nápoj
  • dostat radu, jak řešit svoji obtížnou situaci
  • vyprat a vysušit prádlo

S čím pomáháme:

  • jak získat potravinovou pomoc
  • jak získat ošacení
  • jak vyhledat lékařskou pomoc
  • jak si vyřídit osobní doklady
  • s nahlášením se na úřadě práce
  • jak požádat o peníze
  • s doprovodem na úřady
  • s vyplněním formuláře
  • jak si najít zaměstnání
  • s navázáním styku s rodinou a přáteli
  • s využitím jiné sociální služby, které vám budou umět pomoci

Kontakty pracovníků

Pavel Šíma

ředitel
tel.: 737 215 416
pavel.sima@armadaspasy.cz

Jana Berčíková
vedoucí přímé práce
tel.: 773 770 273
jana.bercikova@armadaspasy.cz
Ludmila Štěrbová
sociální pracovník,
tel.: 773 770 247
ludmila.sterbova@armadaspasy.cz
Michael Kůr
sociální pracovník
tel.: 773 770 307
michael.kur@armadaspasy.cz
Pracovníci v sociálních službách (nonstop)
543 212 530