Nízkoprahové denní centrum poskytuje podporu a pomoc soběstačným mužům a ženám starším 18 let, kteří se nachází v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení.

Podpora a pomoc je nabízena prostřednictvím posezení v bezpečném prostředí, s možností základního sociálního poradenství, hygieny, poskytnutí a příprava jednoduché stravy a upevňování kontaktu s rodinou.

Základní informace

Tel.: 737 215 416
E-mail: _8Io2Wia88m%CZheW_nC6ZiqT-M
Adresa: Mlýnská 316/25, Brno, 602 00

Druh sociální služby: Nízkoprahová denní centra
ID registrované služby: 7342233

Otevírací doba:

PO - NE: 9.00–12.00 a 13.30–17.00

Veřejný závazek

Poslání

Poslání Armády spásy v ČR:
Armáda spásy, jako mezinárodní hnutí, je součástí všeobecné křesťanské církve. Jejím posláním je kázat evangelium, dobrou zprávu o Ježíši Kristu, a v jeho jménu naplňovat lidské potřeby bez jakékoliv diskriminace. Cílem Armády spásy je zejména zajišťovat, organizovat a provádět křesťansky zaměřenou pastorační a sociální péči všem potřebným a sociálně vyloučeným.

Poslání služby Nízkoprahového denního centra:
Posláním Nízkoprahového denního centra v Brně na ulici Mlýnská 316/25 je podpora a pomoc soběstačným mužům a ženám starším 18 let, kteří se nacházejí v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení. Podpora a pomoc je nabízena prostřednictvím posezení v bezpečném prostředí, s možností základního sociálního poradenství, hygieny, poskytnutí a přípravy jednoduché stravy a upevňování kontaktu s rodinou. Prioritou služby je zachování lidské důstojnosti. Cílem je podpora rozvoje takových schopností a dovedností, které napomáhají začlenění do společnosti a mohou tak snižovat dopady rizikového způsobu života.


Cíle

Cílem Nízkoprahového denního centra je nabídka podpory k posílení dovedností a schopností uživatelů tak, aby byli schopni zvládat nároky spojené se sociálním fungováním ve společnosti.

Jednotlivé kroky k naplnění cíle:

Oblast uplatnění práv a oprávněných zájmů:

  • Podání žádosti o sociální dávky, podpora s vyřízením.
  • Využití návazných služeb (azylový dům, noclehárna).
  • Potravinová pomoc.
  • Využití odborného sociálního poradenství (dluhové, občanské, právní poradny apod.).

Oblast zaměstnanosti:

  • Využití počítače k nalezení zaměstnání, brigády, DPP, DPČ.
  • Možnost nástupu na VPP.

Oblast hygieny a zdraví:

  • Možnost využití sprchy ve službě NDC.
  • Možnost praní a sušení v zařízení NDC.
  • Možnost nabídnout ošacení z šatníku NDC.
  • Upozornění na důsledky rizikového způsobu života a snaha je minimalizovat, nabídka řešení (kontakt s K Centrem, léčba závislostí apod.).

Oblast zajištění stravy:

  • Podpora a pomoc při přípravě jednoduché stravy.

Oblast vztahů:

  • Využití odborného sociálního poradenství (manželské poradny).
  • Psychologické poradny pro rozvoj dovedností a schopností pro zvládání krizí a konfliktů.

Zásady

Přístup k uživateli na základě křesťanských hodnot:

  • Víra: Respektování víry, naslouchání a respektování názorů druhých, víra v sílu týmu, spolupráce, víra v možnost změny života uživatelů.
  • Naděje: Poskytování naděje uživatelům v obtížné životní situaci, citlivé zvěstování Boží naděje, dávání naděje i těžce nemocným uživatelům, nezavírání očí před problémy druhých.
  • Láska: Vnímání uživatele jako lidské bytosti s životními zkušenostmi, možnostmi a schopnostmi, nereagování na útoky ve zlobě a nenávisti, podpora společenství, podpora pozitivní týmové atmosféry.
  • Respekt: Respektování organizační struktury a systému řízení Armády spásy, role nadřízeného a podřízeného, znalost pracovních náplní kolegů, nevyjadřování se negativně o ostatních v jejich nepřítomnosti, respekt k názorům kolegů i klientů.
  • Poctivost: Čestné, otevřené a poctivé jednání, odpovědné a důsledné plnění pracovních povinností, dodržování pracovních směrnic a postupů, nezneužívání důvěry.
  • Jednota: Vědomé spoluutváření dobrého jména Armády spásy, jednání v souladu s posláním a etickým kodexem, spolupráce na naplnění křesťanského poslání a zásad Armády spásy.

Zásada přijmutí odpovědnosti za své konání a svobodné rozhodování:
Každý uživatel je seznámen s pravidly, právy a povinnostmi v zařízení. Uživatelé přebírají plnou odpovědnost za své činy a chování jak v rámci zařízení, tak mimo něj. Zaměstnanci podporují klienty k běžnému fungování ve společnosti, úkony, které zvládne uživatel sám, za něj neprovádějí.

Zásada rovného přístupu:
Uživatele nediskriminujeme ani nestigmatizujeme. Služba je poskytována bez ohledu na pohlaví, náboženské či politické přesvědčení, etnickou příslušnost, sexuální orientaci a jiné osobnostní rysy. K uživatelům přistupujeme dle jednotných pracovních postupů.

Zásada individuálního přístupu dle potřeb uživatele a možností zařízení:
Respektujeme potřeby uživatelů, jejich osobní cíle a právo volby, jejich fyzické a psychické možnosti.


Cílová skupina

Služba je určena mužům a ženám starším 18 let, kteří jsou soběstační a nachází se v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení. Nepříznivá sociální situace je definována jako oslabení nebo ztráta schopnosti z důvodu věku, zdravotního stavu, krizové sociální situace, životních návyků a způsobu života vedoucího ke konfliktu se společností, sociálně znevýhodňujícího prostředí, ohrožení práv a zájmů trestnou činností jiné fyzické osoby nebo z jiných závažných důvodů, kdy je třeba řešit situaci tak, aby toto řešení podporovalo sociální začlenění a ochranu před sociálním vyloučením.

Cílová skupina

V Nízkoprahovém denním centru podporujeme a pomáháme dospělým soběstačným osobám (nezávislým na pomoci jiné osoby) které jsou ve špatné životní situaci, protože nemají kde bydlet.

Osoby si zde můžou posedět v bezpečném prostředí s možností hygieny a připravit si jednoduchou stravu. V Nízkoprahovém denním centru poskytujeme informace, jak řešit jejich nelehkou situaci.

Snažíme se znovu nalézt lidí takové schopnosti a dovednosti, které by jim pomohly k tomu, aby nezůstali na ulici bez pomoci.
Při poskytovaní služby zachováváme lidskou důstojnost.

Na denním centru můžete:

  • využít sprchu
  • posedět v bezpečí a teple
  • připravit si jednoduchou stravu
  • dostat teplý nápoj
  • dostat radu, jak řešit svoji obtížnou situaci
  • vyprat a vysušit prádlo

S čím pomáháme:

  • jak získat potravinovou pomoc
  • jak získat ošacení
  • jak vyhledat lékařskou pomoc
  • jak si vyřídit osobní doklady
  • s nahlášením se na úřadě práce
  • jak požádat o peníze
  • s doprovodem na úřady
  • s vyplněním formuláře
  • jak si najít zaměstnání
  • s navázáním styku s rodinou a přáteli
  • s využitím jiné sociální služby, které vám budou umět pomoci

Kontakty pracovníků

Mgr. Pavel Šíma

ředitel
tel.: 737 215 416
pavel.sima@armadaspasy.cz

Mgr. et Mgr. Jana Berčíková, DiS.
vedoucí přímé práce
tel.: 773 770 273
jana.bercikova@armadaspasy.cz
Bc. Ludmila Štěrbová, DiS.
sociální pracovník,
tel.: 773 770 247
ludmila.sterbova@armadaspasy.cz
Michael Kůr, DiS.
sociální pracovník
tel.: 773 770 307
michael.kur@armadaspasy.cz
Pracovníci v sociálních službách (nonstop)
543 212 530