Zpět na výpis služeb

Azylový dům pro muže Karlovy Vary

Sociální služba

Azylový dům pro muže v Karlových Varech poskytuje dočasné ubytování mužům, kteří z různých příčin přišli o bydlení a ocitli se tak v těžké životní situaci, kterou nedokáží vyřešit vlastními silami.

Základní informace

E-mail: 88EDZ.2j-nFk2YUSWkzkUZihWlLhTj
Adresa: Nákladní 7, Karlovy Vary, 360 05

Druh sociální služby: Azylový dům
ID registrované služby: 3786114

Otevírací doba:

24h

Veřejný závazek

Poslání

Posláním azylového domu Armády spásy v Karlových Varech je poskytnout pomoc a podporu osobám v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení při naplňování potřeb, které přesahují jejích možnosti a zdroje a vzešly z této situace. Poskytovaná pomoc a podpora směřuje k sociálnímu začlenění a zmírnění důsledků sociálního vyloučení, je poskytována zejména formou sociálního poradenství a dočasným ubytováním, případně dočasným poskytnutím stravy.

Posláním azylového domu je také podpora uživatelů, kteří aktivně spolupracují na obnovení nebo rozvíjení svých sociálních a pracovních dovedností a pomoc k návratu do života ve společnosti.

Cíle azylového domu

Cíle jsou určovány na základě zhodnocení individuálních potřeb, rizik a možností uživatele. Cílem služby je začlenění osob v nepříznivé sociální situaci do běžného života ve společnosti, obnovení jejich sociálních dovedností a pracovních návyků, případně zamezení prohlubování sociálního vyloučení. Účinnost spolupráce při plnění cílů je pravidelně vyhodnocována.

Jednotlivé kroky k dosažení cíle:

1) prostřednictvím pracovně aktivizačních programů podporovat uživatele v získávání či obnově pracovních návyků (dodržování pravidelného ranního setkávání v určitý čas,  výkon pravidelných úklidů prostor AD, prostorů v domě a na zahradě, případně blízkém okolí, výkon VPP)

2) prostřednictvím individuální práce podporovat uživatele:

a) v hledání zaměstnání (hledání nabídek práce – uživatel si hledá nabídky práce sám, popřípadě s pomocí PSS, a      to jak prostřednictvím internetu, novin, vyvěšených nabídek, tak osobně, např. přes ÚP; pomoc při sepisování            životopisu, příprava na případný pohovor, apod.),

 b) při řešení svého zdravotního nebo psychického stavu (s uživatelem se řeší zdravotní a psychický stav hlavně       při  potížích, a to zejména kontrola pravidelnosti návštěv u lékaře, dodržování braní předepsaných léků),

 c)při uplatňování svých práv (zaměstnanci uživatelům pomáhají při zajištění nárokových dávek, důchodů, poskytují základní právní poradenství, popřípadě odkáží na odbornou právní pomoc),

 d) při hledání vhodného bydlení (hledání nabídek ubytování – uživatel si hledá nabídky bydlení sám z inzerátů v novinách, PSS je vždy nápomocen v hledání bydlení na internetu, možnost šetření si peněz na kauci),

 e) v samostatnosti (při hospodaření – možnost uložení si financí do trezoru, postupné vybírání financí z trezoru,  šetření si peněz na kauci; při vyřizování osobních záležitostí – sociální dávky, důchody, apod.; při obnovení základních hygienických návyků – dodržování pravidelné hygieny, výměna oblečení, pravidelná výměna ložního prádla apod.; při získávání základních návyků – nácvik vaření, úklid společných prostor, kolektivní akce, apod.)

Základní zásady poskytování služby

a) Zásada dodržování lidských práv  - všichni zaměstnanci jsou vázáni Listinou základních práv a svobod, a to jak ve vztahu k uživatelům, tak i ve vztahu ke všem ostatním lidem. Zaměstnanci jsou také vázáni Etickým kodexem, který formuluje etické zásady v přístupu k uživatelům.

b) Přístup k člověku na základě křesťanských hodnot - nabízíme prostor pro sdílení osobních křesťanských zkušeností duchovního života a jejich praktické použití v životních situacích a duchovní podporu, kterou zajišťuje kaplan AS, který je přítomen pravidelně každé pondělí dopoledne, v případě potřeby je možno domluvit telefonicky schůzku v jiné dny. Uživatelé se v případě potřeby mohou obrátit i na jiné věřící zaměstnance.

c) Zásada rovného přístupu ke všem uživatelům - všichni pracovníci přímé práce dodržují jednotné pracovní postupy. Všichni uživatelé mají stejná práva a povinnosti.

d) Zásada individuálního přístupu k uživateli - je brán zřetel na individuální odlišnosti mezi jednotlivými uživateli a jsou respektovány jejich osobnostní předpoklady v případě, že to podmínky poskytované služby dovolují.

e) Zásada mlčenlivosti - všichni pracovníci přímé práce jsou vázáni mlčenlivostí o věcech uživatelů, které se dozví v souvislosti s výkonem svého zaměstnání.

f) Zásada svobodné volby - každý uživatel si v konkrétní situaci sám volí způsob řešení své situace. Zaměstnanci uživateli navrhují nebo doporučují možná řešení s tím, že jej upozorní na případné důsledky jeho jednání. Zaměstnanci respektují právo volby v případě, že to podmínky poskytované služby dovolují.

g) Zásada vedení uživatele k samostatnosti - každého uživatele vedeme ke změnám, které ho navrací zpět do společnosti, klademe důraz na aktivní účast uživatele na realizaci, průběh a řešení své životní situace,        motivujeme uživatele k aktivizačním činnostem a tím si klademe za cíl podpořit jeho nezávislost na službě.

 

Cílová skupina

Muži bez domova od 18 let, kteří chtějí řešit svou nepříznivou sociální situaci, a jejichž zdravotní stav nevyžaduje pravidelnou pomoc druhé osoby.

Služby nejsou určeny:

a) osobám, které prokazatelně nespadají do cílové skupiny,
b) zdravotní stav osoby vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení,
c) osoba není schopna pobytu v zařízení sociálních služeb z důvodu akutní infekční nemoci, nebo chování osoby by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití; to neplatí, jde-li o poskytnutí pobytové sociální služby v domově se zvláštním režimem,
d) osobám, kterým byla naším zařízením vypovězena smlouva o poskytnutí sociální služby v období kratším než 6 měsíců z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy (osoba je o přesné době nepřijetí informována, délka neposkytnutí sociální je individuální),
e) v případě naplnění kapacity.

Kontakty pracovníků

Bc. Martin Roušal
ředitel
737 215 407
martin.rousal@armadaspasy.cz

 

Romana Plassová
účetní
773 770 169
romana.plassova@armadaspasy.cz

Iveta Křiváčková
dary, dobrovolníci, provoz
773 770 170
iveta.krivackova@armadaspasy.cz

Bc. Lucie Kacsmárová
vedoucí přímé práce
775 880 090
lucie.kacsmarova@armadaspasy.cz

 

Bc. Věra Zettlová
sociální pracovnice
773 770 171
vera.zettlova@armadaspasy.cz

 

Veronika Vágnerová, DiS.
sociální pracovnice
773 770 172
veronika.vagnerova@armadaspasy.cz

Lenka Marková
sociální pracovnice
773 770 163
lenka.markova@armadaspasy.cz

Olga Zdeňková
duchovní služba
773 795 028

Tento projekt je spolufinancován z rozpočtu Statutárního Města Karlovy Vary,  Města Chodov a Města Ostrov. Děkujeme.