Zpět na výpis služeb

Azylový dům pro muže a ženy Brno

Sociální služba

Azylový dům pro muže a ženy Brno

Azylový dům je určen pro ženy a muže starší 18 let, kteří ztratili bydlení, zvládnou bez pomoci druhých osob dodržovat hygienu, úklid a pohyb, a zároveň chtějí svoji nelehkou situaci zlepšit.

Základní informace

Tel.: 737 215 416
E-mail: _8Io2Wia88m%CZheW_nC6ZiqT-M
Adresa: Mlýnská 316/25, Brno, 602 00

Druh sociální služby: Azylové domy
ID registrované služby: 7619250

Otevírací doba:

Informace pro zájemce
Žádosti o ubytování můžete sepsat osobně na adrese:
Mlýnská 25, Brno

V uvedených časech:
PO  
9:00 – 12:00, 13:00 – 15:30

ÚT  9:00 – 12:00
ST  9:00 – 12:00, 13:00 – 15:30
ČT  9:00 – 12:00
PÁ  9:00 – 12:00

Veřejný závazek

1. Poslání

Posláním Azylového domu pro muže a ženy v Centru sociálních služeb Josefa Korbela je poskytovat osobám, které se nachází v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení, ubytování na přechodnou dobu. Prostřednictvím individuální sociální práce je nabízena podpora a pomoc při získání dovedností, které napomáhají zařazení do společnosti.


2. Cíle

Cílem azylového domu je podporovat uživatele v aktivitě pro zmírnění nepříznivé sociální situace a vytvářet podmínky, aby se postupně mohli začleňovat do společnosti, a tím je směřovat k fungování v běžném životě.

Podpora k naplnění uvedeného cíle může spočívat například v následujících oblastech:

  • vyřízení dokladů,
  • vyřízení sociálních dávek, důchodů,
  • při komunikaci s úřady a dalšími organizacemi,
  • při hledání zaměstnání, získání a udržení si stávajícího zaměstnání a pracovních návyků,
  • při přípravě na samostatné bydlení (péče o domácnost, hospodaření, soužití),
  • při hledání bydlení,
  • zprostředkování návazných služeb,
  • kontaktu s rodinou a přirozeným prostředím,
  • při zajištění lékařské péče (zprostředkování, hospitalizace),
  • při řešení závislostí,
  • při plnění závazků a povinností vůči jiným osobám a institucím (např. řešení dluhů).

3. Zásady poskytování sociální služby

Nově nastupující zaměstnanec je v rámci zaškolení seznámen s hodnotami Armády spásy (víra, láska, naděje, jednota, poctivost, respekt). Je žádoucí, aby se hodnoty Armády spásy promítaly do každodenní práce zaměstnanců. Níže jsou uvedené příklady, jak se jednotlivé hodnoty promítají do práce jednotlivých zaměstnanců.

3.1 Víra

  • Respektování víry, naslouchání a respektování názorů druhých.
  • Víra v sílu týmu, spolupráce.
  • Víra v možnost změny života uživatelů.

3.2 Naděje

  • Poskytování naděje uživatelům, kteří jsou „na dně“, v obtížné životní situaci.
  • Dávání naděje lidem ve svízelné situaci i těžce nemocným uživatelům.
  • Nezavírání očí před problémy druhých.

3.3 Láska

  • Vnímání uživatele jako lidské bytosti s životními zkušenostmi, možnostmi a schopnostmi.
  • Na útoky nereagovat unáhleně, ve zlobě a v nenávisti.
  • Podpora a aktivní vytváření společenství, které přináší pokoj a usmíření.
  • Podpora pozitivní týmové atmosféry.

3.4 Respekt

  • Respektování organizační struktury a systému řízení Armády spásy.
  • Respektování role nadřízeného a podřízeného, znalost pracovních náplní kolegů.
  • Nevyjadřování se negativně o ostatních zaměstnancích v jejich nepřítomnosti.
  • Respekt k názorům kolegů i klientů.

3.5 Poctivost

  • Čestné, otevřené a poctivé jednání.
  • Odpovědné a důsledné plnění pracovních povinností, pečlivě a včas.
  • Dodržování pracovních směrnic a postupů.
  • Nezneužívání důvěry.

3.6 Jednota

  • Vědomé spoluutváření dobrého jména Armády spásy.
  • Jednání v souladu s posláním Armády spásy a Etickým kodexem.
  • Spolupráce na naplnění křesťanského poslání a zásad Armády spásy.

4. Cílová skupina

Cílovou skupinou jsou muži a ženy, kteří se nachází v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení, starší 18 let, kteří jsou soběstační a chtějí se aktivně podílet na řešení své sociální situace.


5. Vymezení pojmů

Nepříznivou sociální situací se rozumí podle § 3 písmeno b) a s vymezením podle § 53 zákona 108/2006, o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů, oslabení nebo ztráta schopnosti pro krizovou sociální situaci, životní návyky a způsob života vedoucí ke konfliktu se společností, sociálně znevýhodňující prostředí, ohrožení práv a zájmů trestnou činností jiné fyzické osoby nebo z jiných závažných důvodů řešit vzniklou situaci tak, aby toto řešení podporovalo sociální začlenění a ochranu před sociálním vyloučením.

Důvody nepříznivé sociální situace mohou být například:

  • oslabení nebo ztráta schopností při získání a udržení bydlení,
  • pokles příjmů a omezené možnosti získat zaměstnání nebo si dlouhodobě zaměstnání udržet,
  • změny poměrů v rodině (podpora a pomoc při zvládání životních krizí např. domácí násilí, rozvod, úmrtí),
  • pokles nebo ztráta způsobilostí při splácení exekucí, předlužení, aj.

Cílová skupina

Azylový dům je určen pro ženy a muže starší 18 let, kteří ztratili bydlení, zvládnou bez pomoci druhých osob dodržovat hygienu, úklid a pohyb, a zároveň chtějí svoji nelehkou situaci zlepšit.

Příklady lidí, kteří využili azylový dům

  • Paní M bydlela s druhem v ubytovně, které byl ukončen provoz. Paní M a její druh tak hledali náhradní bydlení a dostali se na azylový dům.
  • Pan C bydlel v bytě, ale jelikož přišel o zaměstnání a nevěděl, že může požádat o dávky, aby si bydlení udržel, musel kvůli financím odejít a ocitl se tak na azylovém domě.
  • Paní D umřela maminka, se kterou bydlela v obecním bytě. Bylo pro ni těžké přijít o maminku a kvůli zármutku nezvládla platit za byt. O bydlení tak přišla a našla ubytování na azylovém domě.
  • Pan K byl dříve vyřazen z evidence úřadu práce a neměl jak hradit zdravotní pojištění. Také mu naběhly dluhy za pokuty za černou jízdu, na které zapomněl. Kvůli exekucím se mu nedařilo získat zaměstnání, přišel o bydlení a poté přišel na azylový dům.

S kým nemůžeme uzavřít smlouvu

  • azylový dům neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, viz veřejný závazek (např. zájemce je mladší 18 let),
  • pokud je plná kapacita,
  • zdravotní stav vylučuje poskytnutí pobytové služby (zájemce o azylový dům musí donést posudek od praktického lékaře o svém zdravotním stavu, který umožňuje využívání služeb azylového domu – tento nesmí být starší 3 měsíce),
  • pokud byla zájemci ukončena služba z důvodu porušení smlouvy (např. nadále trvá zákaz využití služby – vždy je přesná doba nepřijetí, stanovena v písemném rozhodnutí o ukončení služby).

Kontakty pracovníků

Mgr. Pavel Šíma
ředitel
tel.: 737 215 416
pavel.sima@armadaspasy.cz
Mgr. Bohuslav Karl

vedoucí sociální služby
tel.: 773 770 365
bohuslav.karl@armadaspasy.cz

Mgr. Filip Němec, DiS.
sociální pracovník
tel.: 773 770 295
filip.nemec@armadaspasy.cz
Bc. Iveta Heroutová, DiS.

sociální pracovník
tel: 773 770 481
iveta.heroutova@armadaspasy.cz

Bc. Marie Lásková
sociální pracovník,
tel: 773 770 308
marie.laskova@armadaspasy.cz

 

 

Podpora vybraných služeb sociální prevence

Podpora vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje reg. číslo CZ.03.02.01/00/22_003/0000319 je spolufinancován z Evropského sociálního fondu plus a rozpočtu Jihomoravského kraje,

Podpora vybraných služeb sociální prevence